Athletiktraining

English:

My Athletiktraining program is a cross training system that includes influences from the following sports:

  • American Football
  • Fußball
  • Gymnastics
  • Callisthenics
  • Brazilian Jiu-jitsu
  • Track and Field
  • Olympic lifting

There are 4 prime categories that are focused upon within the program:

  • flexibility
  • agility/mobility
  • strength
  • Endurance (cardio)

Every training session will include these focuses yet one will be the primary focus at any given time which will be referred to as “Blocks”. These blocks can run as short as 4 weeks and up to 8 weeks dependent on the development of the individual/group. After that Block has been successfully completed we will transition to a new focus.

The Athlete learns how move their body in a proper functional manner, learn how to connect to their body to understand which of their muscles and muscles groups are being incorporated, which strengthens the mind muscle connection necessary when performing sports.

The Goal is to build a more dynamic Athletic training experience to every session while at the same time structuring it to fit for all fitness and experience levels.

 

Deutsch:

 

Mein Sportprogramm ist ein Cross-Training, das Elemente aus den folgenden Sportarten einschließt:

  • American Football
  • Fußball
  • Gymnastik
  • Callisthenics
  • Brazilianisches Jiu-Jitsu
  • Leichtathletik
  • Gewichtheben

Es gibt vier Grundkategorien, die in diesem Programm fokussiert werden:

  • Flexibilität
  • Beweglichkeit
  • Kraft
  • Ausdauer (Cardio)

Jede Trainingseinheit umfasst alle vier Kategorien, es wird jedoch immer ein Schwerpunkt im Mittelpunkt einer Trainingseinheit („Block“) stehen. Diese Blöcke umfassen vier bis acht Wochen in Abhängigkeit vom Trainingszustand und der Entwicklung der Trainingsteilnehmer. Nach erfolgreichem Abschluss eines Blocks wechseln wir zu einem neuen Schwerpunkt.

Die Trainingsteilnehmer lernen, Bewegungen korrekt auszuführen, in den eigenen Körper hineinzufühlen und zu verstehen, welche Muskeln und Muskelgruppen an den verschiedenen Bewegungen beteiligt sind, wodurch die Verbindung von Körper und Geist gestärkt wird, welche für das Ausüben von Sport existenziell ist.

Das Ziel ist es, ein dynamisches Training zu ermöglichen und jede Einheit gleichzeitig so zu strukturieren, dass sie für alle Fitness- und Erfahrungsstufe geeignet ist.